Mi-am amintit de ce am plecat din Moldova!
Greaţa mi se urcă în gât şi o senzaţie de vomă îmi cutremură corpul. Pe ecranul calculatorului este afişată în aceste momente lista noilor miniştri ai cabinetului Filat. Este adevărat - o listă preliminară. Boris Focşa, ministul Culturii bre? Băiiii. Sunteţi aceeaşi comunişti, doar vopsiţi, meritaţi ca lingăii de la Moldova 1 să vă dea cu ţurla în cap. Cât de tare mă enervaţi… Deschid ziarele să văd ce se comentează. Maestrul Constantin Cheianu, care a început să ocupe locul rămas liber după detronarea lui Constantin Tănase, îşi exprimă nemulţumirea faţă de numirea terminatorului teatrului Luceafărul, Boris Focşa. O face bine: printre cele mai mari merite, îl are pe acela de a fi ruda dlui Dumitru Diacov…
Aflat într-o stare de sado-maso continui citirea listei. Aha, domnul Osipov. Victor Osipov, vicepremier? Şi încă va fi responsabil pe reintegrare. Pe acest domn îl cunosc oarecum personal. Ştiu că este jurnalist, purtător de cuvânt al AMN şi cam atât. Ce îl recomandă atunci în funcţie? Ce calitate neasemuită de negociator, cunoscător al realităţilor transnistrene are? Băăăăi, aţi înebunit? Este clar ca bună ziua: domnul Osipov n-a încăput pe lista de deputaţi trecuţi în Parlament din partea AMN-ului, dar s-a căpătuit cu o funcţie călduţă în Guvern. Hai, mai aveţi rude, nepoţi, purtători de cuvânt, poliţe neplătite, amante siliconate? Băgaţii pe toţi, poporul i-a ţinut pe nişte hoţi şi dictatori, va ţine în spinare şi nişte lingăi.
Gata, chiar acum vărs, uite, uite nu mai pot să-mi ţin voma. Constantin Tănase îi spală faţa neprihănită a lui Filat în alt editorial. Al câtâlea oare? Cică, încă neunsul premier este nevoit să-i accepte şi pe unii mai nepricopsiţi. Vezi Doamne, trebuie să facă compromisuri. Băi, băi… Chiar în ultima stare a prostiei am decăzut? Îmi şi închipui cum în casele domnului Focşa şi a domnului Osipov se deschid acum sticle cu şampanii, vinul curge gârlă ca să ude această numire… Între timp noi stăm şi ne uităm ca proştii într-un ziar care ne îndeamnă să acceptăm nişte compromisuri.
De asta am plecat eu din Republica Moldova. Uitasem, dar mă bucur că mi-aţi reamintit, jegoşilor.





September 23rd, 2009 at 23:21
oamenii de cultură au declarat mai multe despre Focşa şi aici lucrurile par să fie clare.
cât despre Osipov, am o altă părere. El nu a fost doar purtător de cuvând, ci şi persoana, care îl consilia pe Urechean, pastrându-l în ultimii doi ani într-o zonă a valorilor româneşti şi europene. Plus, este un neadevăr să scrii că Osipov nu “ar fi încăput” în Parlament, în timp ce el este deputat AMN în actualul Parlament. Esti jurnalist si putina documentare nu strica.
in rest, ma bucur ca nu iti pierzi spiritul critic. Te urmaresc constant.
succes!
September 23rd, 2009 at 23:51
Tudor, dragă, despre ce documentare vorbeşti? Osipov, pe locul 13 pe lista AMN nu a încăput pe lista de deputaţi care au intrat în Parlament din partea sus numitului partid fiind, după cum ziceam, pe lista pe poziţia a 13, un număr norocos până la urmă dacă a ajuns vicepremier. http://www.e-democracy.md/elections/parliamentary/20092/members-parliament/ - vezi aici lista deputaţilor aleşi la 29 iulie 2009.
În plus, ce ai spus tu, nu justifică numirea domnului Osipov în funcţia călduţă. Mai mult, a fi consilierul lui Urechean, iar după asta, ţuşti în post de vicepremier, păi, miroase a cumătrism moldovenesc. “Lasă Osipov, tu eşti paţan bun, te pun eu într-o funcţie bună”, cam asta se înţelege.
Apropo, chiar nu înţeleg, este sau nu Osipov deputat? Cine-mi spune îi dau o jvacikă, ciungă pe bucureşteneşte.
September 23rd, 2009 at 23:55
ce se faci… ashai viatza .. nu este dreptate in lumea asta
September 24th, 2009 at 00:14
Hopa, Alex, nu ştiam că ai jucat în balada Mioriţa rolul ciobanului Moldovean… Ce-i cu atitudinea asta balcanică?
September 24th, 2009 at 01:02
În esenţă, ne sugerezi să ne luăm valizuţele şi s-o ştergem din Moldova cât incă nu ne dor ochii de la atâtea SCHIMBĂRI?
Pe Focşa l-am auzit vorbind la o şedinţa a consiliului de observatori TRM. Nu părea om rău. În alte circumstanţe nu l-am cunoscut, nu am auzit de el. Deşi ştiu că la Luceafărul situaţia “îi clară”..
September 24th, 2009 at 01:45
De la 05 aprilie tot contabilizez bile albe si negre pentru opozitie: au inceput cu negre, au continuat cu albe si tot asa. Ideea e ca deja incep sa ma enervez de la manevrele din culise si albul cu negrul se transforma in gri - o culoare mult prea neplacuta pentru mine.
Cu actuala opozitie trebuie sa fim si mai putin toleranti decat cu comunistii. E foarte bine sa-i criticam, asa ii responsabilizam. E dreptul nostru, dar putini o stim
September 24th, 2009 at 03:51
Vitalie - subscriu tot cuvantul scris de tine! Chiar am scarbosul sentiment ca anumiti dobitoci considera ca tinerii batuti si batjocoriti in comisariate au indurat-o ca jegurile astea sa-si imparta fotoliile intre ei! Niste ordinari…
Angy - Ai spus-o perfect! Trebuiesc responsabilizati…
P.S. N-am crezut ca voi ajunge sa vad jeguri ca Diacov, Gutu, Oleinic, Urechean ( mandru agrarian in anii 90), Catana si altii erijati reformatori democrati ai tarii. Sau renegati oportunisti ca Lupu ca model de politician ” cu valori europene” ( curios, unde erau valorile cand studentii o luau la moaca in comisariate)? Sau cei de-au delapidat averea publica sa fie promovati in functii de raspundere… O tempora, o mores
P.P.S. Am senzatia ca participam la o refuiala intre doua gasti. Una pretinde ca sunt “comunisti” ca sa ameteasca electoratul nostalgic ( or ei fiind miliardarii n1 din tara), iar alta gasca si-a adjudecat tricoul de “democrati”, si efectiv tepuiesc electoratul sau, ca sa ajunga si ei la treuca.
September 24th, 2009 at 07:47
ai dreptate, Osipov nu a intrat in Parlamentul de dupa 29 iulie. E greseala mea. E pe locul 13 http://www.cec.md/i-ComisiaCentrala/main.aspx?dbID=DB_AMN210
la alegerile din 5 aprilie, stiu ca era pe locul 7 - http://www.cec.md/i-ComisiaCentrala/main.aspx?dbID=DB_PartiduluPoliticAliantaMOLDOVANOASTRA202 - si nu observasem “schimbarea” respectiva. Plus, ca participa la sedintele Parlamentului…
cu toate acestea, raman la parerea ca Victor Osipov este una dintre cele mai bine pregatite (dar si mai tinere!) persoane de la AMN. Este moderat, are o orientare pro-europeana… dar “fara experienta in reintegrarea tarii”
ii doresc succes noului vice-premier. Plus, daca jurnalistii isi vor pastra spiritul critic, atunci sunt sigur ca Osipov va da activ din coate pentru a-si realiza responsabilitatile.
September 24th, 2009 at 10:03
Ce minune! concluzionezi ca tu, ca sa scrii mai des pe blog, trebuie sa se intimple cit mai multe timpenii in MOldova. Ma bucur ca iti faci datoria de jurnalist-cetatean in republica Moldova. Sper ca patriotismul tau va dura si atunci cind vei primi pasaport romanesc. Din cite imi dau seama sanse sa te intorci acasa sunt zero. Ma bucur cel putin ca nu uiti de casa.
September 24th, 2009 at 11:17
Vitalie, il ştii tu cumva pe Focsa asta, de care nici idee nu am, il stii tu pe Victor, caruia ii port o deosebita stima? De ce nu scrii despre alţi inşi pe care cât aşi dori nu-i văd cum ar fi miniştri. Dar au fost mulţi din foştii mai buni?
Să aşteptăm să vedem ce vor face. Să nu ne grăbim. Cineva comenta situaţia de acum: aceleaşi curve, aceaşi proşti, dar la alt nivel. E ca într-un joc. Treci la alt nivel, mai sus sau mai jos, în funcţie cum e jucătorul.
Puţine exemple de acelaşi fel acolo, unde de mai multă vreme eşti tu?
September 24th, 2009 at 13:39
Lasa, prietene, ca nici cu Romanica noastra nu mi-e rusine:))
September 24th, 2009 at 19:06
Sunt din Ro si nu ma intereseaza in deosebit politica interna din RM! Intrebarea mea este de ce va apucati sa loviti in minima cantitate de politicieni “democrati”, ,mai mult anticomunisti cand nici macar nu a reusit sa se instaleze? Exista alta solutie fara compromisuri pt ca in RM sa nu mai fie comunistii la putere?
Daca sunteti asa de determinati si radicali de ce nu participati la viata politica?- infiintati partide sau inscrieti-va in partide pt a aduce schimbarea!
September 24th, 2009 at 23:51
Calin, Angy, Vitalie, aveti perfecta dreptate, subscriu in totalitate! apropo Vitalie, ian vezi si personajul asta, Catana, sa nu se supere ca l-ai ignorat
September 25th, 2009 at 01:08
In lumea civilizata (la care aspira si RM), desemnarea pentru anumite functii se face dupa anumite criteri. Si anume calificari si competente:
Eu as vedea persoana care sa se ocupe de reintegrare cam asa:
- Studii: minim masterale in relatii internationale, sau diplomatice, sau similare acestora (atentie studiile si stagierile, cu care in RM toata lumea se mandreste, nu sunt identice)
- Limbi straine (minim necesar): Rusa, Engleza (ambele fluent)
- Cunostinte: Protocolul si uzantele diplomatice. Dreptul International public. Organizatii internationale. Abilitati demonstrate in negocieri internationale
- Experienta: cel putin 5 ani de munca in sau cu organizatii internationale (Open House a lui Soros nu se califica pentru asa ceva. E vorba de organizatii interguvernamentale si internationale).
Asta asa… ca un minim necesar ca sa poti face cat de cat fata lupilor de pe Smolenskaya plosciad’, si pentru a fi in stare sa colaborezi cu partenerii occidentali…
Victor Osipov corespunde acestor criterii (de altfel, dupa mine destul de minimaliste)? -Nu cred.
A fost cumva promovat dupa criterii de profesionalism (cum unora le place acum sa trambiteze ca guvernul va fi format dupa criterii de profesionalism)? - Va asigur ca nu!
Ca e baiat bun, Victor Osipov, cel de-ti permite sa-l tutui si sa-l numesti dupa numele mic? - Da.
E suficient ca sa fii vicepremier din acest considerent? - Nu.
Ca a fost PR manager la Urechean, si are experienta in mass-media – e relevant pentru job-ul asta ? - As spune ca e un complementary set of skills – atat.
September 25th, 2009 at 03:01
Unul din posturile precedente sugereaza ca Victor Osipov e una din cele mai pregatite persoane din cadrul AMN. Pregatite pentru ce? Pentru a face gazetarie si alegeri, sau pentru a confrunta lupii politicii internationale si kaghebistii lui Smirnov?
September 25th, 2009 at 09:35
Tudor, scuzele îţi sunt acceptate, dar să nu se mai repete!
Am glumit.
VB, Radu pentru că nu puteam să mă întind într-un singur comentariu, răspunsul la comentariile voastre este un ditamai post…
September 27th, 2009 at 04:01
auzi desteptule, daca ai plecat din moldova taca-ti fleanca. oricine poate comenta la distanta de securitate. unde erai cind baietii mureau in centrul chisinaului. analistul p…i ce esti. destept de mai dai, vin-o cu o solutie. mai tii minte de articolele despre poponari? le-ai scris din experienta proprie?
September 27th, 2009 at 04:03
daca mai citesc odarta cele scrise de tine chiar imi vine sa vomit.
September 27th, 2009 at 04:07
sa vorbesti despe constantin tanase in acest hal? daca ai avea un pic de minte in capatina ta de varza ai merge sa te rogi de el sa iti dea lectii. numai in aceste cazuri mi-a parut rau ca is basarabean, cind am vazut lepadaturi ca tine sau stela popa. intreab-o pe steluta cu cine s-a culcat ca sa ajunga la eu-tv dupa ce colegele ei au facut greva foamei.
September 27th, 2009 at 11:47
Eh, Serioja, Serioja, frica te-a făcut să-ţi ascunzi identitate? De ce nu vorbeşti tu deschis, cu nume adevărat, cu tot, ca un bărbat. Dacă tot eşti în Dublin, Irlanda, cred că ai putea să fii mai deschis la minte, mai european, dar nu retardat cum îţi este mesajul. Bine că m-ai prins într-o zi bună, altă dată îţi şterg comentariile înveninate şi cu asta basta!