Recenzie de filme! The Nice Guys – de urmărit, Central Intelligence – de evitat

sursa: pinkisthenewblog.com

sursa: pinkisthenewblog.com

O nouă rubrică pe acest blog. O să încercăm în fiecare săptămână să vă recomandăm un film pe care l-am văzut. Unul care ne-a plăcut. Și cum timpul este un lux – pentru noi sigur este – o să vă recomandăm un al doilea film pe care să-l… evitați.

Filmul pe care vi-l recomandăm azi este ”The Nice Guys”. În română: ”Super băieți”, deși puteau să pună mai multă inspirație în traducerea numelui. Ne-a plăcut filmul. O comedie cu doi super actori. Russell Crowe și Ryan Gosling au o chimie incredibilă între ei. Ar fi putut juca în cea mai proastă comedie din lume și tot erau de urmărit. Cei doi sunt haioși și reușesc să salveze lipsa de haz a scenariștilor. Oare unde o fi scenariștii buni de la Hollywood? Generația veche de actori superbi își dă mâna cu generația nouă pentru a ne face să râdem. Nu prea îi vezi pe cei doi în comedii, așa că a fost o plăcere să descoperim că au umor… nu glumă. Dacă vi s-a aplecat de gagurile porcoase, pline de aluzii sexuale, cu mult caca și pipi – este un film care o să vă placă. Puteți să mergeți în cuplu. E funny pentru ambii!

Atenție, spoilere!

Ryan Gosling descoperă la un moment dat un cadavru. Felul în care își anunță partenerul te va face să te doară burta de râs. Dacă stăm să ne gândim bine, Ryan are chiar multe faze amuzante în film. Dar se observă că se străduiește multișor. Russel e relaxat. Îi ridică glumele la fileu atât de natural, încât ai impresia că ăștia doi se cunosc de o viață. Apropo, nu putem să nu observăm că filmul seamănă cumva cu celebrul ”Bad Boys”. Doi detectivi, de fapt un detectiv și un malac, care dau de belele și descoperă o crimă care duce la niște persoane influente, dar corupte. Ah da, să nu o uităm pe fiica din film a lui Ryan. Ingenuă și pregătită în orice moment să-și ajute părintele ”sparge blide”. Foarte bine, fetițo! Ne-ai plăcut. Mai e o fază la care am râs tare. Cei doi sunt în lift. Urcă la ultimul etaj să vadă ce se întâmplă cu fata pe care o caută și nimeresc în plin bum-bum, pum-pum, un criminal elimină niște gorile. Modul în care fug de acolo ne-a făcut să hohotim.

Filmul este onest. Își propune să distreze și asta face. Deci, nu vă așteptați la vreo capodoperă. Nu e. A fost umplut cu prea multe scene deloc credibile. De umplutură, părerea noastră. Cea mai supărătoare – când ucigașul periculos trage cu ditamai mitraliera, efectiv taie un palmier, dar gloanțele sale îi ocolesc ca prin minune pe eroii noștri. Boală grea a filmelor americane. În schimb ne-a plăcut că filmul a fost plasat în anii ’70. Fără facebook, fără telefoane mobile, cu bilețele și mașini decapotabile clasice, americane.

(Scenariu – 6
Jocul actorilor – 10
Haz – 9.5
Distracție – 9)

Filmul pe care vă implorăm să-l evitați: ”Central Intelligence”, tradus ca ”Agenţi aproape secreţi”, ca să fim sinceri și filmul este aproape… film. Kevin Hart se întâlnește pe marele ecran cu Dwayne Johnson. Mărturisim cu mâna pe inimă: și noi căutăm filme la care să deconectăm neuronul. Urmărim niște bang-bang, pum-pum fără să ne chinuim prea mult sinapsele. Filme de popcorn, filme cu explozii tâmpite, gaguri ușurele… Le urmărim pentru un fel de relaxare cognitivă. Părea genul acela de film. Numai că Kevin Hart este prea politically correct. Este așa de serios la început, că am crezut că e o dramă, ci nu un film de duzină. Filmul ne-a plictisit. Eroii sunt prea diferiți și niciun fel de chimie între ei. Totul este atât de previzibil, că m-aș fi putut opri la primele 10 minute.

Atenție, spoilere!

Kevin este contabil, acceptă să prietenească pe facebook cu cineva pe care nu-l știe. Dar acel cineva este un fost coleg, care din gras cum era s-a făcut după liceu un tip musculos. Evident, a ajuns un super-agent care vrea să salveze lumea. Aveam impresia la un moment dat că e copia mult mai cumințică a filmului ”The Brothers Grimsby”, filmul care cel puțin te surprinde prin gag-uri super grețoase. Aici – nimic. Dwayne Johnson are talentul actoricesc al unui dulap. Nu ai pretenții de la el. Așa că îl tratez ca atare, iar în unele filme pare comestibil. Hercules, de exemplu. De la Hart, însă, nici pretenții nu am. Pur și simplu nu-l pot înghiți. Are zâmbetul acela cu toți dinții pe care îl afișează de multe ori fără noimă. O fi bun la stand up comedy, dar în filme nu… Înțelegem că nu va lua niciodată Oscarul, însă barem să facă un rol în care să nu ne plictisească, ci să ne amuze cumva.

(Scenariu – 2
Jocul actorilor – 2
Haz – 3