Recenzia de film. Warcraft – DA! X-Men: Apocalypse – NU!

Warcraft

Probabil ai auzit că filmul Warcraft este după un joc de calculator. Am o oroare de la filmele făcute după acest calapod. Se crează impresia că Hollywood-ul, în pană de idei, scoate de la naftalină un joc de calculator, bagă niște efecte speciale, încropește o poveste lacrimogenă, presoară nișe umor de grădiniță și pizza cinematografică e gata. Umple burta, distrează ochiul și, cel mai important, îi îmbogățește pe producători. Ce mai contează că nu rămâi cu absolut nimic după un astfel de film? Așa că nu mi-am consumat până acum timpul cu filme de acest gen. Warcraft a fost o excepție. E unul din puținele jocuri care m-a prins un pic în mreje: chiar dacă nu am patima jocurilor electronice, Warcraft mi-a mâncat câteva ore din viață. Dar poate că trailerul a avut ceva din Stâpânul Inelelor, împletit cu niște Urzeală a Tronurilor? Ori poate că SF-urile încă mai au gust la Hollywood? Sau poate toate la un loc… Nu regret că m-am uitat. Warcraft este dovada vie că regula are, de regulă, excepții.

Nu trebuie să fi jucat Warcraft. Rugați pe cineva să vă povestească ideea sau citiți ceva despre joc pe net. Vă ia 5 minute. O să înțelegeți care este șmecheria cu făpturile acelea fantastice. De ce nu sunt obligatoriu rele? De ce oamenii nu sunt neapărat buni? Pe calculator poți alege să joci ca om sau ca orc. Între cele două tabere există un război, firește. Dar asta nu înseamnă că orcii sunt neapărat răi. Răutatea oamenilor este la fel de rea ca răutatea orcilor. Mai departe sunt niște spoilere, păzea.

Mi-au plăcut actorii din film. Bine selectați. Orcița sau orca, o frumusețe de fată… cu dinții împrăștiați. Dar asta nu-i știrbea din senzualitate. Pe bune. Deși, teoretic, orcii sunt urâți cu spume, copilul orcilor era drăguuuuuț. Povestea orcilor este însă tristă. Și, uite-așa, te uiți la film și te întrebi, de ce ții mai mult cu orcii decât cu oamenii? V-am zis eu, jocul este ciudat. Filmul suferă un pic de prea multă dramă. Dar zbuciumul personajelor nu face rău poveștii. Mai ales că sunt foarte simpatici. Toți, oameni, orci… Mai ales orci. Înțeleg că filmul a beneficiat de o investiție chinezească. Poate de asta s-a simțit aer proaspăt în scenariu. Nouă ne-a plăcut filmul. Ți-l recomandăm. Ca să o convingi și pe iubita, soția, amanta să se uite cu tine, spune-i că e o poveste! O poveste de dragoste imposibilă dintre o femeie/femelă orc și un om. Nu o minți. Așa e!

Am văzut aproape toate filmele cu X Meni. Cum să nu te uiți la carismaticul Hugh Jackman? Nici povestea acestor oameni X nu-mi displăcea. Am văzut până și producțiile desființate de IMDB-uri și Rotten Tomatoes-uri. Unde nu-mi plăceau actorii, filmul era salvat de povestea în care binele învingea într-un mod neașteptat… Filmele cu X Meni au beneficiat mai mereu de scenarii bunicele. De data asta, la Apocalypse, nimic nu a mai salvat filmul. Jur cu mâna pe inimă că am încercat să mă uit. Și nu o dată. De 4 ori am tot încercat. Am ajuns la momentul în care niște agenți FBI îi colectează pe X Meni. Îi duc undeva cu un elicopter. Dar, din păcate, nu m-a mai interesat soarta lor. Să nu vă fie frică de spoilere aici, chiar nu știu și nici nu cred că o să știu vreodată cu ce se termină filmul acesta. Sunt sigur că binili o să învingă. Dar mă lasă rece. De data asta Hollywood-ul a pus un altfel de X pe film. Înțeleg că și la încasări stau foarte prost. Dacă ai chef să te uiți până la capăt, spune-ne și nouă, că noi nu l-am avut… Cheful.