Ce-ar fi să migrăm pe planetele descoperite de NASA?

La planeta care a răsărit în telescoapele NASA este o cale atât de lungă, că 40 de ani i-ar trebui unei nave cosmice care zboară cu viteza luminii să ajungă. Cum ar fi dacă am vrea la un moment dat să populăm acele planete? Cică ar avea apă, atmosferă. Ar fi o idee? Poate. Pământul se suprapopulează. Emigranți, războaie, dezastre naturale, lipsa hranei, Trump, Brexit, Guță, Floricica Dansatoarea… Atâtea motive să cauți o altă planetă. E posibil să putem trăi acolo, ne încurajează oamenii de știință.

Acest ”la un moment dat” este însă atât de îndepărtat că nici măcar copiii copiilor copiilor noștri nu vor fi în stare să călătorească așa de departe de CASĂ. Apropo, pentru că se operează cu noțiunea an lumină, dar puțini o explică. Așadar, un an lumină este perioada în care lumina călătorește în spațiu pe durata unui an de pe pământ. Ați înțeles ceva? Hai să vă zic altfel. Dacă am avea nave care călătoresc cu viteza luminii, am face 40 de ani pământeni până acolo. Acum e clar?

O viață de om pe drum. Cam multișor. Dar uitați-vă la aceste planete din poza de mai sus. Nu-i așa că sunt frumoase? Mie îmi place aia de la litera G. Nu știu dacă este locuibilă, dar are un verde așa de atrăgător, ca ochii Creței cu ochii verzi.

Descoperirea NASA pare rupt dintr-un film SF. Zilele trecute am văzut superbul Passengers, cu frumoasa Jennifer Lawrence. Și așa m-a prins un dor de ducă… Să scapi de problemele care te înconjoară. Să lași totul, dar totul în urmă și să pleci pe altă planetă.

Și când ajungi acolo, vize, probleme de acomodare, migrație interzisă. G-iștii poate nu vor dori să ne primească: ”Întoarceți-vă, bă, la voi acasă, pe Pământ. Ce migrați prin Cosmos ca niște muște?” Iar Trumpul lor ne-ar interzice accesul pe planeta G.

Prea multe necunoscute. Mai bine stau pe Terra. Deși, dacă tot m-ar cuprinde febra migrărilor la un moment dat, cred că aș putea găsi un colțișor pe glob să migrez sănătos. Am auzit că în Noua Zeelandă sau în Australia te simți de parcă ai fi pe altă planetă.

Comentarii Facebook

comments

Next ArticleDe ce să nu anulăm Oscarul din acest an, dacă nu am fost în stare să facem filme de Oscar?