M-au sunat cei de la Metrorex. Cică vor să rezolve problema cozilor la care stau studenții

Am făcut poza asta și am urcat-o pe Facebook. Este de la coada unde se dau abonamentele cu reducere studenților. Se face coadă în fiecare lună, de fiecare dată când se distribuie abonamentele. Am fost surprins neplăcut pentru că în mileniul III, niște tineri, unii dintre ei, probabil, viitoare minți luminate în IT, trebuie să suporte o coadă la care să stea pentru a-și ridica un abonament la Metrou. Mi s-a părut nașpa rău. Lumea a comentat, alții au share-uit.

Povestea are și o continuare. Postarea a fost văzută de cei din conducerea Metrorex, inclusiv de directorul general al companiei. Am fost sunat de reprezentanții Metroului din București pentru a mi se spune că ei știu de această problemă. Mai mult, directorul general al Metrorex promite să vorbească personal la ministerul Educației ca să primească nu știu ce liste cu studenți și poate se face treaba online! Doamne ajută!

Deci, cum am bănuit, e o chestiune de birocrație. Procesul s-ar putea grăbi mult dacă ar exista o comunicare mai bună între instituțiile sau între companiile statului. Așteptăm să vedem dacă vorbele se transformă în fapte. Până atunci, iată un comunicat al celor de la Metrorex pe această problemă:

Pentru a putea fi emise legitimaţii de călătorie în sistem online, HG nr. 42/2017 privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru elevi şi studenţi specifică la art.5, alin.(6), faptul că: “Ministerul Educaţiei Naţionale, în baza unui protocol încheiat în condiţiile legii, va transmite operatorului de transport cu metroul, în format electronic, date din “Registrul matricol unic” cu privire la nume şi prenume student, seria şi număr legitimaţie de student pentru reducere/gratuitate la transport şi codul numeric personal al fiecărui student care beneficiază de gratuitate la transportul cu metroul, anual, până la începerea anului universitar. În lipsa acestor date nu se pot emite legitimaţii de călătorie cu reducere/gratuitate în sistem on-line/automate de vânzare, respectiv faza a II-a.”
De asemenea, la alin.(7) al aceluiaşi articol, este specificat faptul că:“Modalitatea de transmitere a datelor prevăzute la alin. … (6) se va face prin ordin comun al ministrului transporturilor şi cel al ministrului educaţiei naţionale, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare prezentei hotărâri.”
Menționăm că până în prezent Metrorex nu a primit o astfel de bază de date, deși au trecut mai mult de 60 de zile de la intrarea în vigoare a HG nr. 42/2017.
Cozile de la casele speciale se formează imediat după vacanță sau în momentul în care se apropie termenul de expirare a valabilității abonamentelor cu reducere de 50% pentru elevi şi studenţi.

Metrorex a luat următoarele măsuri pentru a evita aglomerarea:
➢ prelungirea programului de lucru, astfel încât să acopere fiecare zi lucrătoare a săptămânii, de dimineaţă până seara,(5 casierii din cele 11 (care eliberează abonamente cu reducere) existente în rețeaua de metrou au programul de la 07:00- la 20:00);
➢ creșterea numărului de persoane care lucrează la casele speciale în această perioadă;
➢ deschiderea unui nou punct de lucru pentru elevi/studenți la stația Piața Victoriei 2;
➢ deschiderea caselor speciale mai devreme cu câteva zile față de începerea cursurilor/școlilor;

Este important de menţionat că un număr mare de călători preferă staţiile Piaţa Unirii 1, Piaţa Unirii 2 și Piața Romană pentru cumpărarea abonamentelor la preţ redus, în timp ce la celelalte puncte de lucru existente sunt prea puţine persoane.
De altfel, în timpul şcolii, la casieriile speciale din stațiile Piața Unirii 1, Piața Unirii 2 și Piața Romană se vinde aproximativ 48% din numărul total de abonamente cu reducere 50% pentru elevi/studenţi, în timp ce la stația Piața Victoriei 2 (stație apropiată celor amintite anterior) vânzările reprezintă 1,75% din total sau 10% din vânzările stației Piața Unirii 2.
Pentru a reorienta călătorii către alte casierii, aceștia sunt informați permanent prin intermediul mai multor canale: facebook, presă, direct către asociațiile de studenți, website Metrorex (www.metrorex.ro, la meniul Servicii, submeniul Tarife- Puncte de vânzare a cartelelor), afişe, mesaje prin instalaţia de sonorizare a staţiilor. Amintim totodată că, în toate staţiile de metrou, atât la cabinele de acces cât şi la casierii, există afişe informative care aduc la cunoştinţa călătorilor date referitoare la locaţiile/staţiile, unde se emit abonamente cu reducere 50% pentru elevi/studenţi.
Profităm de această ocazie, pentru a vă ruga și pe dumneavoastră să distribuiți lista cu stațiile unde se emit astfel de abonamente și programul acestora:
Stația Piaţa Romană: L-V 7:00 – 20:00.
Stația Universităţii: L-V 10:30 – 17:00.
Stația Eroilor: L-V 7:00 – 13:30.
Stația Politehnica: L-V 13:30 – 20:00.
Stația Gara de Nord 1: L-V 07:00 – 20:00.
Stația Piaţa Unirii 1: L-V 7:00 – 20:00; S 10:30 – 17:00 (funcţionează şi în perioada vacanţelor şcolare).
Stația Piaţa Unirii 2: L-V 7:00 – 20:00; S 10:30 – 17:00 (funcţionează şi în perioada vacanţelor şcolare).
Stația Grozăveşti: L-V 7:00 – 20:00.
Stația Nicolae Grigorescu 1: L,Mi, V 07:00 – 13:30, Ma, J 13:30-20:00.
Stația Apărătorii Patriei: L, Mi, V 07:00 – 13:30 , Ma, J 13:30-20:00.
Stația Piața Victoriei 2: L-V 13:30 – 20:00.

Așadar, dacă v-ați indignat de coadă și de faptul că studenții trebuie să stea ca pe vremea comunismului în rânduri câte 2 ore pentru un amărât de abonament, vă rog mult să dați share. De ce? În primul rând, poate află studenții că pot să meargă și la alte stații, să nu se înghesuie doar la Unirii. În al doilea rând și cel mai important, ca directorul general, Dumitru Șodolescu, să nu uite că a avut intenția să rezolve problema. Internetul nu uită niciodată. Deci, domnule Șodolescu, studenții ar fi extrem de fericiți să știe că le-ați rezolvat această problemă și nu mai stau la cozi!

Comentarii Facebook

comments

Next ArticleE mai bine să fii femeie decât bărbat? Categoric! :)