Bucureștiul vrea să tragă bani de la Guvern pentru linii de tramvai, promenada și poduri pe Dâmbovița
Este bătălie mare între primăriile din țară pe banii din controversatul plan de finanțare Anghel Saligny. Amintesc că inclusiv din cauza acestui program s-a rupt coaliția PNL – USRPLUS.
Bucureștiul se înscrie în această luptă națională cu 37 de proiecte de modernizare, infrastructură și multe altele. Acestea au fost votate astăzi în Consiliul General.
Capitala speră să obțină de la Guvern 8 miliarde de lei! Adică peste 15 la sută din cei vreo 50 de miliarde din programul respectiv.
Mai jos o să citiți care sunt proiectele pe care vrea să cheltuiască Bucureștiul banii.
Străpungerea bulevardului Nicolae Grigorescu în zona Splaiului Dudescu.
Continuarea lucrărilor de la Prelungirea Ghencea și pasajul Doamna Ghica.
Un drum de acces în Cartierul Henri Coandă.
Construirea unor poduri peste Dâmbovița. Poduri pentru pietoni și bicicliști care se vor numi: podul Mihai Vodă și podul Calicilor.
Mai mult, Capitala plănuiește să creeze un fel de promenadă pe Dâmbovița. Proiectul se numește Dâmbovița – axa creativă a orașului.
Edilii capitalei ar urma să modernizeze Cheiul Dâmboviței de la zona Unirii până la podul Izvor.
Reparația unor artere din București, multe dintre ele cu linii de tramvai care crează o groază de probleme circulației pentru că tramvaiele deraiază des acolo.
Iată lista străzilor, bulevardelor în care Primăria vrea să investească banii din planul de finanțare Anghel Saligny:
strada Paleologu, strada Amand Călinescu, strada Vasile Lascăr, strada Lizeanu, Intrarea Vagonului, strada Barbu Văcărescu, strada Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu, bulevardul Basarabia, bulevardul Tei, Bulevardul Chișinău, bulevardul Nicolae Grigorescu, strada Iuliu Hațeganu, șoseaua Vitan Bârzești, bulevardul Gării Obor, bulevardul Ferdinand, șoseaua Pantelimon, strada Baicului, strada Grațioasa, bulevardul Aerogării, strada Sfântul Gheorghe, bulevardul Chișinău, bulevardul Dimitrie Pompeiu, șoseaua Petricani, bulevardul Lacul Tei, strada Maica Domnului, strada Reînvierii, strada Turmelor, bulevardul Expoziției, Aviator Popișteanu, strada Puțul lui Crăciun, strada Dornei, strada Clăbucet, bulevardul Ferdinand, bulevardul Gheorghe Duca, strada Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței, bulevardul Dinicu Golescu, strada Sfântul Ionel Perlea, bulevardul Bucureștii Noi, bulevardul Gloriei, bulevardul Mărășești, bulevardul Pache Protopopescu, strada Traian, bulevardul Theodor Pallady, bulevardul 1 Decembrie, bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor, bulevardul Corneliu Coposu, bulevardul Timișoara, strada Brașov, Calea Dudești.
De asemenea se va lucra la Piața Constituției, care urma să devină un Spațiu Public destul de important. Vedeți reprezentările grafice de mai sus. Cam așa ar urma să arate.
Primăria vrea să investească în trasee pietonale și de bicicliști prin oraș.
În zona Mănăstirii Antim primăria vrea să modernizeze spațiul public și să facă Parcare sau Parcări Supraterane.
În plan se află modernizarea a 574 de intersecții cu semafoare inteligente.
Banii din Anghel Saligny ar putea fi investiți și în stații de transport în comun, în linii de troleibuze noi.
Unele proiecte sunt de pe vremea administrațiilor anterioare. Fuseseră puse la păstrat în sertare din lipsă de bani, iar cu ocazia programului Saligny își trăiesc a doua viață.