Autoritățile vor să facă 10 noi șosele de acces în București!
Cu puține excepții mai toate ieșirile din Capitală sunt gâtuite vineri, după masă. Chiar mai devreme.
Cu puține excepții traficul de pe bulevardele de ieșire/intrare în București este mereu aglomerat.
Autoritățile – este vorba de ministerul Transporturilor, primăria București, Consiliul Județean Ilfov – au o idee. Vor să facă niște drumuri care să mai slăbească presiunea de pe Exit-urile existente.
Ei le spun drumuri radiale. Le vedeți și pe harta.
De pildă, în loc să prelungească Pasajul Ciurel(că tot vă povesteam că nu se va întâmpla), vor construi o prelungire a bulevardului Timișoara.
Această nouă șosea de ieșire din București se va numi Drum Radial 2. Îi puteți spune și DR2. DR1 sau Vest Expres este o altă ieșire din București paralelă cu Iuliu Maniu.
Aceste drumuri radiale, în total 10, vor lega 30 de localități din Ilfov de Capitală. Vor supratraversa centura actuală, viitoarea centură A0 pe câteva pasaje rutiere.
Drumurile respective vor avea 2 benzi pe sens. Dacă există linie de tramvai, pe mijloc va circula și tramvaiul. Pe margine vor fi trotuare și piste pentru bicicliști. De asemenea, sunt prevăzute 120 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice.
Proiectul ar trebui să coste peste 600 de milioane de euro. Cum cele 10 drumuri însumează vreo 100 de kilometri, 1 kilometru ar costa peste 6 milioane de euro.
Banii ar fi europeni în proporție de 85 la sută, promit autoritățile. Restul, de la bugetul național.
Pe hârtie totul arată bine.
Ce se întâmplă în realitate? Deocamdată a fost semnat un acord între cele trei instituții menționate de mine mai sus.
Urmează vreo 2 ani de studii, de licitații și abia apoi vor începe lucrările.
Dar când vor fi gata? Pe hârtie scrie că în 2026.
Voi ce părere aveți?
Aici găsiți reportajul pe care l-am făcut despre asta.