Metroul din București se extinde în Ilfov (video)
Metroul din București are planuri mari, chiar foarte mari. Cam cât județul Ilfov. Plănuiește să se extindă peste centura actuală a Capitalei, spre localitățile din apropiere. Iată care sunt zonele ”norocoase” din Ilfov și ce linii se plănuiesc a fi făcute.
Linia M6 până la aeroport Linia M5 deocamdată până la Piața Iancului(ulterior spre Pantelimon) Linia M4 spre comuna Jilava Linia M2 spre comuna Berceni
M6 este cea mai avansată. Există începută o licitație, însă doar pe jumătate din traseu, cam până la Aeroportul din Băneasa. Până la Otopeni nu există o licitație. Ministerul Transporturilor a semnat însă la Guvern un memorandum prin care își asumă lucrarea și pentru viitor. Asta ca alți miniștri să nu o abandoneze.
M5, celebrul M5, linia din Drumul Taberei, se oprește deocamdată la Piața Iancului. A fost semnat contractul de proiectare. Teoretic, în 3-4 ani ar trebui să avem planul de execuție, apoi să facem licitația și să vedem cine se apucă de treabă. Spre Pantelimon mai avem de așteptat.
M4 este linia care se prelungește până în Jilava. Apropo, vedeți și imaginile pe care le-am postat aici. Este o grafică destul de interesantă în care vedem cum ar putea să arate stațiile de pe această linie. Interesante sunt noutățile, adică aceste panouri cu porți automatizate. Repet, sunt deocamdată în plan, nu știm cum va arăta lucrarea în realitate. Nu avem deocamdată licitația, avem semnat un acord între Guvern, ministerul Transporturilor, Consiliul Județean Ilfov pentru a se putea apuca de treabă.
M2 este linia care ar urma să traverseze centura și să ajungă în Berceni. Astăzi a fost semnat un alt acord, de data asta sunt implicați Guvernul, ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Iflov și Primăria Sectorului 4.
Când o să avem toate aceste minuni gata? Greu de zis. În acest moment există o strategie pentru Consiliul Județean Ilfov până în 2030, dar asta nu înseamnă că și liniile respective vor fi terminate până atunci.
Secretarul de Stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scriosteanu, spune că ar dura 3 ani pentru fiecare proiect să fie gata din momentul în care s-ar semna contractele de execuție. Experiența din Drumul Taberei, când lucrările prevăzute pentru 3 ani au durat de 3 ori mai mult ne-ar putea ajuta, adaugă oficialul.