Aerodromul din Clinceni se modernizează (foto)
Așa ar urma să arate aerodromului din Clinceni la primăvară, la finalizarea lucrărilor.
Acum șantierul este în plină desfășurare. Deocamdată, ceea ce vedeți, sunt niște reprezentări grafice.
Aerodromul are multe din atributele unui aeroport. Adică, aici există un turn de control modern, un hangar nou. Este folosit în special de Aeroclubul României. Toată investiția este de vreo 20 de milioane de lei.
Aerodromul de la Clinceni are o istorie foarte lungă. A fost fondat prin anul 1930. Și pentru prima dată în istoria sa va avea pistă asfaltată, îmi spun reprezentanții Aeroclubului României.
Vor fi 2 piste. Una din iarbă și cea asfaltată. Ambele de 1000 de metri. Aerodromul nu va putea fi folosit de avioanele mari, de linie, care au nevoie de piste moderne, lungi. Pe Otopeni, de pildă, pista este de peste 3 mii de metri.
Pista de pe Aerodromul din Clinceni este proiectată, de pildă, pentru avioane de tipul AN2 – avion folosit la parașutism. Dar și avioane ușoare, de acrobație.
Pot ateriza și aeronave utilitare folosite în agricultură, dar și armata care ar putea veni aici(chiar vine) cu elicoptere.
În total Aeroclubul României are în jur de 170 de avioane și planoare. Pe Clinceni sunt 50 de avioane și planoare folosite pentru agrement, dar și pentru școală.
Aerodromul din Clinceni numără vreo 15 mii de mișcări de aeronave în fiecare an. Ceea ce poate fi un număr impresionant pentru un aerodrom relativ mic.
Cei mai mulți sunt, desigur, piloții, dar și elevii Aeroclubului României. În fiecare an sunt vreo 3 mii de tineri care încep cursuri teoretice la Aeroclub. După aceste cursuri teoretice vreo 800 obțin și locuri gratuite ca să facă școala. Desigur, în baza unui examen și dacă sunt foarte buni la aviație.
Cursul este gratuit pentru cei care au între 16 și 23 de ani. Altfel, costul se ridică la aproape o mie de euro.