Aeroportul Băneasa gata să primească pasageri(poze)

Reparația unuia dintre cele mai vechi aeroporturi din lume, Aeroportul Aurel Vlaicu, a început acum un an. Doar că acesta nu funcționa la capacitate normală de vreo 10 ani. Clădirea avea nevoie de consolidare urgentă și a fost închisă parțial.

După ce au investit vreo 14 milioane de euro în clădirea monument istoric, autoritățile anunță că este gata să primească pasagerii curselor de linie. Asta se va întâmpla de la începutul anului viitor.

În acest moment este folosit doar de cei cu avioane private sau de anumite curse speciale. De pildă, cele care au adus echipele de fotbal pentru Campionatul European din acest an.

Dacă acum 10 ani pe acest aeroport aterizau în special cursele low cost, după modernizare, aeroportul va primi companii care își permit să plătească mai mult. În principiu, va costa cu 1 euro mai mult pe fiecare pasager decât pe Otopeni.

Aeroportul Băneasa a fost înghițit de oraș, așa că va avea un program care să respecte liniștea locuitorilor din zonă. Avioanele vor putea decola și vor ateriza doar între 6 dimineața și 10 seara.

Din cauza programului redus, traficul se va înjumătăți.

Cei care vor ateriza aici vor avea câteva avantaje. Nu vor mai fi cozi atât de mari ca la Otopeni, vor ajunge mai repede în avion și, invers, vor ajunge mai repede în aeroport. Desigur, asta se va întâmpla cu autobuzul. Sunt mai aproape de oraș, deci va fi mai ieftin transportul în comun, taxiul.

 

Una peste alta, din poze, aeroportul arată ca nou. Sistemul de monitorizare și de sortare a bagajelor este gata, la cheie, cel mai modern din România și din Europa de Est.

Zonele VIP, dar și cele ale angajaților arată modern, însă constructorul a încercat să păstreze atmosfera istorică a aeroportului.

Deschiderea aeroportului Băneasa ar trebui să mai scadă din presiunea care se exercită pe aeroportul Otopeni. Mai ales după ce pandemia o să treacă. Acolo cozile sunt uriașe, mai ales dimineața. Este nevoie de un nou terminal, dar autoritățile din România nu au reușit să înceapă lucrările având avantajul unei pauze pandemice.

Trebuie terminate exproprierile, trebuie făcută licitația, iar apoi să se lucreze în ritm susținut ca să acopere nevoia tot mai mare de zbor a românilor.

Lasă un răspuns