Drumul de legătură dintre DN5 și Vama Giurgiu a fost inaugurat(poze)
Drumul respectiv este un proiect pilot făcut de firma PORR Construct.
Spun proiect pilot pentru că în loc de asfalt, pe șosea au fost montate plăci de beton. În total au fost folosiți peste 30 de mii de metri cubi de beton.
PORR are experiență în construcția de piste de Aeroport. Susține că ar trebui să reziste peste 20 de ani, garanția fiind de 7 ani.
Au fost folosite plăci de beton pentru că acestea sunt mai rezistente vara la dilatare și nu se formează șleauri din cauza topirii asfaltului.
Responsabilii de la Ministerul Transporturilor susțin că autostrada Soarelui, ieșirea din București, care are plăci de beton, a fost făcut cu o tehnologie învechită și oricum a trecut mult timp plăcile de pe A2.
Cei 5.7 km de pe drumul de legătură spre vama Giurgiu au costat peste 22 de milioane de euro. Adică aproape 4 milioane de euro pe km.
Ar fi fost primul Drum Expres din România, mi-au spus reprezentanți ai ministerului Transporturilor. Doar că nu avem legislație în care să fie precizată noțiunea de Drum Expres.
Așadar, acum se circulă cu maximum 90 de km pe oră pe noua șosea, dar după modificări legislative și ceva modificări la drum, viteza ar putea crește la 120 km/h, spun surse din minister.
Cu toate acestea, intrarea în țară, dinspre Bulgaria, arată în sfârșit civilizat. Până acum era un drum plin de gropi, străjuit de gunoaie. Astăzi avem un drum pe două benzi pe sens, cu separator pe mijloc și stâlpi de iluminat.
Au mai rămas mormane de deșeuri, doar că lucrurile nu par atât de grave.